Wednesday, August 3, 2011

SAYA DA RECOVER

Assalamualaikum......


Selamat sihat semuanya... rasanya blum terlambat lg untuk sy wish to all of u selamat berpuasa di bulan ramadhan.... semoga segala amalan yang kita lakukan mendapat manfaaat dan keredhaan dariNya....


Ini sambungan entri sebelumnya...... ye, saya sedang pulih dari pengalaman saya yang paling teruk.... dan semalam semuanya telah berakhir.... ya, sy yang bersalah kerana telah melanggar prinsip saya sendiri... saya yang berdegil... jadi, inilah yang harus saya terima.....

Alhamdulillah.... saya masih punya insan bernama keluarga yang sentiasa berada di sisi saya... xkira macam manapun keadaan saya.... muka da xcomel ke, gelap da brtambah ke, badan da gemok ke....even gigi saya pecah rongak sebab banyak makan gula2 pun diaorang tetap support saya.... saya terharu sangat.....

Semalam saya ceritakan semuanya pada keluarga saya tentang apa yang berlaku... ya, saya sepatutnya berbuat begitu awal lagi.... saya bukan xmahu, tp, saya xmahu mereka turut bersedih atasnya... semalam mak saya mencium pipi saya dengan sepenuh kasihnya ibu... hati ibu... macam mana pun kita cuba sembunyikan, tetap kita xboleh menipu hati ibu.....

Maafkan saya kerana telah membuat kalian terasa beberapa hari ini..... saya benar-benar perlukan waktu untuk diri saya sendiri....saya tak mahu menangis dihadapan kalian..... tapi, saya sudah bersedia meluahkannya semalam.... dan, for all u know, saya sangat2 lega.... terasa semua lelah dan beban dalam diri saya hilang begitu saja.... terima kasih semuanya....kalian harta xternilai dalam hidup saya....

Benar kata mak, jika dia bukan milik kita, apa cara pun, dia tetap x akan jadi milik kita... ya, kita patut lepaskannya jika itu yang dia mahu.... biarlah hati ini menjadi milik pada yang ikhlas... itu lebih menyempurnakan..... saya harap ini menjadi pengajaran buat saya...jika saya sudah memutuskan tiada jodoh antara kami, saya memang tidak patut kembali padanya lagi..... semua yang terjadi ada rahmatnya...

Saya bersyukur diberi peluang merasa dugaan seumpama ini... dan ya, saya berjaya harunginya kerana saya punya keluarga yang sangat menyanyangi diri saya.... Alhamdulillah....

"Ya Allah, syukur Engkau limpahkan rahmat ini atasku...
Syukur Engkau masih menyanyangi diriku....
Hanya padaMu aku bermohon Ya Allah...
Janganlah Engkau hentikan rahmatMu atasku.....
Aminnnnnn......"


No comments:

Post a Comment