Sunday, July 31, 2011

BELAJARLAH MEREDHAI TAKDIR....

Assalamualaikum....
Cerita ini adalah dari pengalaman saya sendiri.... Sila jangan membuat andaian kerana saya hanya ingin berkongsi secebis pengalaman untuk anda.....

First, cinta kera saya.... menangis nih 7 ari 7 malam sebab putus.... kurung diri dalam bilik, protes makan segala... last2, xde pun dapat pape... orang tu pun xde datang balik.... membazir kan???? saya fedap lepas tu...Then, kawan cinta kera saya.... after saya realize xbek mainkan hati orang, saya pun lepaskan dia....  After, banyak la ntah sape try kenal ngn saya.... sume xkekal lama..... 

Alhamdulillah saya dapat mengubat hati saya setelah saya berjaya menyambung pelajaran di peringkat universiti......

Sampai la saya kenal dengan someone yang umurnya lebih muda dari saya.... perangai dy, sumpah cam budak2 umo 5 tahun... saya ni anak bongsu, ne la taw prangai adik2 ni.... jadi, kami selalu berbalah... mungkin saya masih terlalu muda ketika itu.... ntah camne saya trputus hubungan dengan dia... tp, still saya rasa saya masih dengan dia lagi... terasa sangat bila ada girl len mngaku jadi gf dia... saya xsecepat itu pun cari pengganti.... tp, dia??? entahlah, saya pun xmahu buat andaian......

Lepas tu, saya da start give-up ngan sume jenis hubungan.... saya keluar ngan orang ni, tetiba saya tinggalkan dia... saya kawan ngan orang tu, saya tukar no phone saya..... macam-macam saya buat agar hati saya puas... saya mahu orang lain juga rasa apa yang saya rasa....saya bukan kejam, tapi, saya cuma insan yang lemah..... 
sehinggalah saya jumpa seorang ni.... saya ingat dia boleh jadi yang terakhir buat saya....
hampir 2 tahun saya cuba.... tp, saya gagal.... dia bukan ikhlas mahukan saya.... dia cuma mahukan saya penuhi segala keinginan dia.... saya pula buta2 percayakan dia... saya benar2 xtahan lagi.... jadi, saya buat keputusan tamatkan perhubungan kami....

X lama kemudian, saya berjumpa kembali dengan yang perangainya umpama anak 5 tahun..... hanya Allah yang tahu perasaan saya kembali bersama dia.... salahkah saya jika saya hanya ingin insan yang bukan sahaja cintakan dan sayangkan saya, tapi, boleh tanyakan, marahkan amal ibadat saya???? salahkah saya??? hati xboleh dipaksa.... saya juga harus sedar saya tidak layak untuk orang sebaik itu.....

Jadi, saya redha dengan keputusan dia.... mungkin salah saya kerana menyangka saya sangat layak untuk dia... mungkin juga saya terlebih harapan dia boleh mengubah diri saya..... ataupun, saya yang terlalu meletak harapan yang tinggi sampai inginkan dia jadi yang terakhir buat saya.... dia tinggalkan saya sekali lagi... dan sekali lagi, dia tinggalkan saya tanpa sebarang kata....

Mungkin ini takdir hidup saya.... saya harus belajar redha dengan ini.... semoga Allah akan sentiasa tabahkan hati saya... dan semoga ada ruang saya memperbetulkan kesilapan saya dan moga ada insan yang sudi terima saya seadanya saya..... semoga Allah makbulkan doa saya...... Amin.......

No comments:

Post a Comment