Wednesday, August 17, 2011

Contest Skincare by CPM honey nurhaliza

Assalamualaikum.....

Hye all.... arini aku nak mengetest mengejoin dalam contest kak CPM Honey Nurhaliza.... actually, aku da agak lama follow blog ni, since aku kat praktikal dulu... so, dari blog dia la aku learn banyak sangat pasal skincare la, makeup style la.... stat dari tu, aku pun practise sikit-sikit lama-lama jadi bukit untuk jaga skin aku... thanx berbilian to kak hanny....so, kali ni nak mengetest join contest yang dianjurkan bliaw... ne taw leh menang ke kan??? hehehhe. perasan....

 .........so, yang atas ni logo contest kali ni...sweet n howt bukan???

hokey, so untuk korang2 yang terasa nak join gak contest ni leh la ikut link dibawah ye??? selamat mencuba...

Jadi, inilah cara2 cik rose ko jaga kesihatan dan kecantikan kulitnya....
1) AIR MASAK... pic thanx to google...ini harus dan mesti lakukan... air masak actually sangat penting sebab ia akan bantu kita buang semua toksin dan kotoran dalam badan....
2) Untuk penjagaan kulit, saya gunakan produk AVON ANEW WHITE.... dah banyak produk yang saya gunakan...tapi, ini yang paling membantu saya... dengan faktor usia lagi, dengan jadual kerja saya yang agak padat... setakat ni saya x gunakan produk lengkap... insyaallah, saya akan lengkapkan skincare ni sebab bila da lengkap, baru boleh nampak kesan... betul kan??? tambahan saya jenis yang memakai mekap yang agak tebal dan dalam jangka masa panjang... Skincare ni pun buat kulit saya bebas sebab xtrasa pun walaupun berlapis2 saya tenyeh kat muka saya....
3) TOMATO.... siapa yang xtahu kebaikan tomato kan?? saya amalkan makan sebiji atau lebih tomato mentah setiap hari... jangan xtaw ye, saya makan tomato macam makan epal...ye, tomato mentah memang lagi banyak khasiatnye berbanding yang da masuk dalam masakan tu....tomato ni boleh tolong anjalkan kulit dan hilangkan parut... memang terbukti ye?? dulu saya pernah langgar dinding... muka saya sebelah berparut... memang down sangat time tu.. tapi, alhamdulillah kulit muka saya kembali normal... semua kerana jasa sang tomato...sampai sekarang saya still amalkannya....
4) JAMU TRADISIONAL.... ini tambahan untuk saya.... ma'jun ni memang banyak manfaatnya pada tubuh badan terutamanya untuk wanita... walaupun harganya cuma RM 5 sebotol, tp, kesannya memang besar... tapi, kene tahan la... ma'jun ni memang pahit... ne de ubat manis ye x?? nak sihat kene la tahan tekak...

Rasanya itu saja saya nak kongsi untuk cara jaga kulit muka... jadi, yang lain-lain jika singgah blog saya, sila2 lah join contest ni.... selain hadiahnye super best, dapat lah kongsi ngan yang lain camne korang jaga kulit korang... pahala tu...

Jadi, terima lah gambar penuh muka saya....haaa, ni confirm xde edit2 ye??? original, ehehehehe.....
Lastly, untuk slogan, ini dia ya???
"Saya ingin menjaga kecantikan & kesihatan kulit kerana penjagaan hari ini adalah refleksi di masa hadapan dan orang yang menjadi inspirasi untuk saya menjaga kecantikan adalah EMAK saya sendiri yang walaupun usianya sudah 50-an, masih ada yang menegur dia seperti anak dara..."

Sekian sudah entry panjang berjela saya... semoga saya dan anda yang join contest ni berjaya.... taking care all, lebiu....muwahhhh.



No comments:

Post a Comment