Thursday, June 9, 2011

Masa itu emas......

Assalamualaikum u oulsssss....Sudah lama yek kita tidak bertemu???ekceli aku de je update pasal diri sendiri & persekitaran aku...Cuma korang je yang tak taw...kerana ialah aku cume menghupdate dalam hati atau lebih tepat lagi dalam buku sahaja...bukan hape,citenye sangat menyayat hati...

Motif utamanya ialah padan muka kau, sape suruh x bayar bil broadband...yela, bukan aku yang pakai pun, so xberat langsung nak bayar...jadiknye, kenalah terima surat nak blacklist aku..podahhhh, pasal amaun x seberapa nak blacklist aku...tampor kang...yela-yela..aku ngaku la,salah aku..sape suh berhutang ngan company ko, ye tak???hahahha...
itu xpenting...yang penting, aku sudah kembali...yang lepas biarlah lepas...kang aku jog down sume kat sini, mula la nak cakap aku giler bebenor sebab wat entry melambak-lambak...so, x yah nak citer der hokey???

Ekceli di entry serba mulia di kali petang ini, aku nak story mory pasal masa...bila sebut pasal masa, apa yang korang ingat??tdo? ye betul.....time makan? ye betul....time balik keje???lagi la betul...tapi bukan itu yang kite carik ye adik-adik...yang kita carik ialah ape??ye,jam jawapannye...cuba jawab ni, berapa banyak jam pernah korang ada seumur hidup ko?? Aku tanya, harus la banyak rasenye...sampai itu ayam cakap aku ni bertukar jam sebulan sekali...yela pasal, dah nama jam seploh hinggit..wajib la kene tuka bila da abes bateri ke, putus tali ke, kn?kn?kn?
Jadiknye, mari kita stat citer tentang jam aku...ni nak share sahajalah ek???

                    
Hokey...ni jam yang paling dolu aku pakai...korang tengok, ghupe jam pun da xde da...tangan aku je masih cute,hakhakhak...time ni aku kecik lagi...jam pun mak aku belikan...

                
Besau bukan jam berkenaan??? Haa, yang ni turun temurun dari kakak aku kalau x salah...time ni giler rockers aku rasa...ni la satunye jam yang aku rasa sangat cocok pada tangan aku..yang len sume rasa cam alien pakai jam je...eh, alien de pakai jam ke???
           

Time ni jam waktu aku muda remaja dulu...jam giler aku panggil...yela, asal aku renjis dipilis tangan pas makan je, pasti ini jam jatuh...memang menyusahkan idup aku je....seb baek bukan kaca wooo...kot kaca, da la berterabur merta-rata....jadi, x banyak jam yg seumpama ini...tutup citer...
         

Eh, ada lagi jam giler ini...wohoppp, ini dibeli kerana warna dalamnya sama ngan kaler baju ghaya aku tahun berkenaan...purple...yang lain xde pedulik kat aku der...nak sama la katanya...sekali tu je kot aku pakai...pastu xde dah,nyampah punya pasal....
       

Gambau yang sangat kecik tu jangan salahkan aku...Da tu je yang ade dowh...Yang ni aku beli kerana isik dalamnya...gambau hello kitty hokey???giler minat la time tu..jadik beli tanpa perlu pedulik mak aku tengok hangin je...last-last talinya putus...putus terus harapan aku kat jam ni....huhuhuhu....
      

Yang ini pula ialah jam pertama aku pas masuk college...cantik bukan???xdelah pertama mana pun sebenaunye...tapi, aku sangat suka ini jam...dibuang begitu sahaja kerana aku putus dengan someone...bukan sebab dia yang belikan jam ini,tp,lebih kepada aku xsuke simpan mnde kenangan yang aku cuba hapuskan....so, goodbye jam walaupun gle smart jam ini...nasib kat ko la wahai jam...
  


Walayeh....sangat keperempuanan rasanya pakai ini jam...da ala-ala cam gelang da gamaknya...ni pun aku sangat suka...sampai simpan dalam box even baterinye da arwah...haaa,jam yang lain???ntah, mne ntah peginye...ilang ditelan zaman agaknya....kaler nostalgia...aku sukew....
Jam termahal yang pernah aku beli...yang pentingnya, aku beli guna duit aku sendirik hokey??? Mula-mula nak beli untuk diri sendiri...last-last kena beli untuk kakak aku sekali...menangis time tu..eh, taktak...ko ni, elok-elok bertahun simpan pahala, dosa lak yang ko nak tambah??? X payah la...mati-mati orang ingat aku pakai gelang tangan time ni...tapi,bila dibukak dalamnya...jeng...jeng...jeng...2 in 1 okey???siap leh letak-letak pic kenangan lagi..(tetibe rasa nak muntah,cettt)...


Stat selepas ini lah itu ayam kecoh aku semedang je tuka jam...hade ke patut???sangat x patut...penat lak aku nak explain kat dia bahawa aku bukan saja-saja tukar jam selalu...da rambang mata nak gatal tangan beli, ape leh buat,,,ye tax???????padahal memang selalu pun aku tukar jam time ngan dia...meroyan agaknya aku time tu...jam ni unik kan??pada aku la unik??kat korang, ne la aku taw....


Tengok-tengok....jam lain pulak...jam ni aku culik dari bapak aku...canggih bukan???kalau da cilok dari bapak, sudah pastilah lagi mahal dari biasa....siap ada diamond-diamond lagi...sekali lagi jam besau melekap kat tangan aku...terasa sangat berat kat tangan aku...siap sama lak ngan nama member aku sorang ni...memang sedap la aku kenakan beliau...superb la dia pilih nama jam jadik nickname...tu la,xbagi sangat aku panggil nama betul dia...padan muka beliau...hahhaha,mahap...


Ni jam sponsor namanya...raya time...mood memang out time ni...jadi, xbeli pun jam...jam ini thanks to cik A...ni dia punya la...aku asalnya pinjam jap je sebab sifat x keruan aku meluap-luap tanpa boleh melihat jam ditangan....last-last terbawak balik sampai ke hari raya...sambung cuti la katakan...tu la akibatnya kot ko berkomplot bagai monteng cluz di hampir hari raya...buang masa je puasa ko....siap kene perli-perli lagi aku time ni...first time jam aku disponsor tanpa kerelaan tuan punyanya...hahhaha,mahap kak....


Thanks to ayam sebab beliau sangat hairan aku menyelak lengan baju serupa makcik nak gi marah anak dia...so,dy amik gambau ni...sangatlah siot...terasa aku ni lebih malap dari biasa tyme ni....jam ini asalnya mak aku beli...last-last dapat kat aku...alasannya selain mak aku xminat nak pakai jam ini, jam ni sangatlah sesuai untuk aku...tengok betul-betul...kat jam tu ada letter S...nama i....sukewwwww....apew??ada la nama aku...tak nak caya lak korang....selalu sangat nak degil....menci taw korang ni....


Haaa....jam ni ada lagi ngan aku sekarang...jam gantian namanya....cantik, sangat dewasa rasanya...aku nak beli jam yang seumpama sebelum ni...tapi, mak aku x bagi lak...kena la berkorban beli ini jam....waaaa,sedeyyyyy....last-last x approve lak claim sebab mak aku cakap xde yang specialnya pun kat jam ni....tambah lagi punca sedeh aku...da la kene beli jam yang aku memang xrasa nak pakai selalu...kecik ati aku...sebab tu la walaupun jam ni arwah da baterinye,aku rela gnti betri baru...mende beli sendirik,seposen pun rasa sayang...kaaaaaannnnnnn?????


Jam saya paling latest....mak saya yang belikan ( tetibe bersopan santun)....tapi,lama sudah disimpan sebab itu kedai sangat la menyampahkan aku...xleh nak klip..sampai patah kuku aku betulkan,x leh gak tu...anta gi kedai pun dapat result cam nak menyumpah rasanya...da la betulkan cam giler,pastu wat muka tengin lak ngan aku....memang giler...tapi,sekarang inilah jamnya yang aku pakai...cantik..yang penting nampak cam mahal...hahhaha,yela sangat...

Haaaa.....amacam???banyak bukan???x banyak mana pun rasanya...maybe ada orang len yang tukar-tukar jam hari-hari...mana la tahu kannnnnn?????jadiknya,inilah wat masa ni...pasni cam xde lagi manyak-manyak kot...mak aku da sangat strict suh aku pakai jam yang once in a lifetime...xpe la, mak aku yang nak keluarkan duit...aku nak tunggu dengan rela hatinya jela...rezeki jangan ditolak....padahal aku akan cuba sedaya upaya untuk menambah koleksi jam lagi...banyak lak yang cantik-cantik lagi yang aku xpenah pakai....akan ku beli dibelakang pengetahuan mak tersayang....chewahhhh, nak wat salah, puji mak ko ek???nonesense....hahhhhhhhh,ltey sangat da ni....sampai sini dululah yerk????lotey da den ni ha.....jadik,taking care everybody...lebiu muchmuch ok???muwahhhh...tatatta...




No comments:

Post a Comment