Friday, June 10, 2011

BERSAMA LEBIH BERMAKNA...

Semekom......hye sume-sume...amacam???ada sihat ka adik manis???ye,adik xmanis jugak...Ini hari akak mao cerita tentang itu kepentingan ada kawan...ecewah....pelik sangat lak bunyi penulisan ini ye tak???okay2,back to normal...kan aku hanya akan menulis jika damn bored???ye tak???dah la seminggu ni aku terpaksa berulang-alik..ko ingat x penat??aku bukan de driver pun ye2 nak tido dalam kete bagai….dahasyatnye, tengah tunggu itu ayam ngangkat telepon pun leh lak nak tertido...mimpi pendek lak...huiyaiiii,kemain lagi overnye kan???padahal bukan kau sorang je yang keje,ye tak???tetibe aku ngutuk diri sendiri..hahahaha...done with that...mari kita ke topik yang sebenarnya....roll vitae....

Seumur hidup korang la kan,penah tak even sedetik pun korang pikir pasal pe kat bumi ni ghamai orang dan bukan orang???Penah???Kot ye penah,ada tak dapat jawapan mengapa????Sebab,kot ko sorang-sorang je idup,tak ke ko mati kebosanan????nak mengolah kreativiti pun xkan boleh jadiknye...percayolah pada kata-kata eden ni haaa....nengok cam den ni ha...bosan membawak ke mengantuk kot xde orang nak dibawak golak ke,gosip ke...so,arini aku nak share ckettttt tentang sesiapa yang pernah ada la dalam idup aku...aku ni da la jenis kurang memiliki kawan...bila sudah ada,ape lagi...taking picture to keep under the bed lah....
eh,tu zaman batu dulu ok??sekarang tak dah....simpan dalam enpon je...tapi,sadis la....dulu eksen sangat laptop ada memori cukup besau...tak nak ko wat backup....sekali ilang sudah,meraung ko....padan muka aku...ahhahahha...jadi,yang akan ada disini Cuma sebahagiannya sahaja la...yang takde disini, buang saja alasan kecik ati ko tu...hengat aku kesah???eh2,tak-tak...aku saaaaaaaayanggggg.....jangan buang masa,let’s check it out...
Ini dua orang kot ko xpenah ada simpan gambau bersama mereka,silalah melempang diri sendiri sekarang....ini special sket...aku sengaja letak sebelah menyebelah...kerana apa???kerana mereka lah wujudnya aku kat dunia ni haaaa....ini king and queen,kot korang kaco,silalah siapkan diri ko berdepan ngan aku...memang aku tempeleng je muka korang...sampai ujung zaman pun,inilah mak ngan ayah aku....xde nak berangkat-angkat bagai dah...ini dua pun aku rasa xsampai-sampai je level meter kesolehahan aku....ni nak nambah lagi???xpelah ek???buang masa aku je....mak ayah aku,aku sakitkan ati diorang camne pun,aku tetap gak dapat ape yang aku nak...ikut je kerenah aku...dari cinonet sampailah da besau gajah ni....kot berangkat bagai tu,awal-awal jela dyorang giler sayang kat ko...pastu, x yah nak berharap sangatlah kan???mak,ayah...carta teratas hati aku....okay???tiada yang sebelumnya,tiada juga yang selepasnya...hokey??ada faham???nexttttt.....
Ala-ala la tok ni kakak aku yang paling sulung...sila jangan tertipu...ini gambau beliau semasa muda ghemaja lagi...sekarang??xyah cakap la....nanti berdosa kering aku...ni pun superb gak...masa aku dok blaja jauh2,beliau ni lah ganti mak ayah aku...jaga aku cam dak kecik...ambik aku memalam tyme aku demam...tyme dy kawen,aku sedih...bukanlah sebab dy da kawen aku belum lagi...tapi,lebih kepada aku da rasa segan lak nak ngadu pape ngan beliau lagi...agak lama gak la aku xngadu pape ngan dia...pendam je aku...tapi,lelama da okay dah...air dicincang xkan putus kecuali ko tutup itu pili air,kaakakkaka....
Yang ni bodyguard seumur hidup aku...abangku yang tunggal ini pun gambau masih muda lagi...aku saje je ltak gambau muda beliau...letak gamba sekarang???jangan nak mengade...aku kakak ipar sorang da cukup...xyah nak berhajat jadi yang seterusnya...aku x restu..( tetibeee...)...ada banyak untunnya ada abang ni...kot orang kaco ko,ko bisik cket je...garenti sok dak tu kene pelempang tanpa diberi sebab mengapa dia diperlakukan begitu....aku cakap kerna aku udah pun alaminya...memang terbaekkkkk lah kan???sampai tergamam aku sebentar....
Walaupun aku lagi menonjol dalam ini gamba,itu orang sebelah tetap lebih tua dari aku...hahaha,padahal xde kene mengene pun....ni da cam kawan aku dah...gaduh ngan dia,gelak ngan dia,sume lah ngan dia....aku kene denggi,sanggup beliau temankan aku kat spital...eleyh,padahal beliau lebih teruja pada kedudukan katil aku ketika itu...depan je ngan tv...aku disuruhnya tido setelah makan ubat nyamuk tu,dia layan cite senario yang pada masa tu memang glamer abes la...makanan yang pada aku da jadi x lazat langsung akibat efek ubat nyamuk 2,dia lah yang abeskan...xpe,aku kesah pun x...yela,dia basuhkan baju aku lak selama 3 ari aku kat spital...kot x,xde harapnya dy nak basuh...
Ini budak anak sedare aku yang sulung...girl hokey??namanya tisya...tapi,cam boy kan???xkesah la tu,sok da besau cantek la cam maksu ko ni...hahhaha,perasannnnnn....ni kawan gaduh aku...asal nampak aku je,mesti nak gaduh ngan aku...tampa muka aku la,cubit aku la,tendang2 la...sabar jela aku...seb baek anak sedare aku...kot korang,aku lempang je...huhuhuu...dy ni memang mengada,asal dengar je bunyi tapak kaki aku,mesti nak hilang arah lari sampai langgar sume...ape dia ingat aku ni raksasa ke sampai efek camtu skali???takkkk kot....kot aku xde,sebok lak ko carik aku...nampak sangat ko rindu kat maksu kannnn???2la namanya budak2...sekejap aku xjumpe ini budak,bosan giler idup aku...yela,dy ni la punca ilang stress aku...
Ni lagi satu nyawa aku....sama kan muka dy cam tisya??alesya namanya...yang ni memang jelas la cam girl...dengan rambut pelesunye 2,memang terserlah kegirllannya....ni pun aku sayang gak...Cuma,kitaorang jarang jumpa...dy xdok ngan kitaorang....aku maksu terbaek walaupun bersepah orang cakap aku ni muka nak ketat jew...aku luar ngan dalaman sangat berbeza ye???makan tahun gak la baru korang leh taw..kekadang berzaman pun belum tentu korang faham lagi...hah,nampak sangat aku ni complicated sangat kan???ini budak aku sukewww sangat...boleh kurus aku mengejarnye...mak aiii,beliau ni kot terlebih makan gula,memang la aku leh dapat penyakit semput dan lemah jantung...
Ampat gamba diatas ni da akak kat aku dah...kenal pun sebab satu ghumah,kawan kakak aku,dan macam-macam lagi la...xrapat mana pun,tapi still okay la...dari xdek???okay...aku kenalkan...dari kiri atas ikut pusingan jam ye???yang first tu kak amy namanya..next,kak nourul..pastu, nini...ni aku xtaw nape aku xpanggil beliau kak...last sekali kak lin...sangat best dapat kenal dyorang...menambah kenalan lah katenye...
Aiyooooo....ini orang kot citer memang berzaman jadinya...kawan college aku yang paling lama...walaupun dy ni hipokrit cam aku gak,tapi dy still sayang kat aku...kan chah kan???hahahha...aku taw ko rindu aku....selalu kitaorang mengong bersama...tido pun bersama...aku xtaw la nape...lpas je sume dapat taw yang beliau ni suka bebenor tido peluk aku,sape je yang tido sebelah aku gerenti cakap awal-awal bahawa mereka akan peluk aku...mengapakah???aku de Nampak cam bolster ke kat korang??ntah,aku xde jawapan...xpenah lak aku nanya kat korang...layankan aje...lagipun,x luaknye aku kot korang peluk bagai tu...
Ni pun kawan aku gak...sama la menjoin aku mengong ngan dak atas tadi...Cuma,dy ni aku kenal kejap je...xberapa sem je...aku kan sume jela kawan aku...xkesah la ko nak menci aku ke,bengang ngan aku ke...aku xkireeeeee....korang tetap kawan aku...
Ni nadia namanya???nak kenal sila berurusan ngan aku...meh cini aku gi report kat boifren beliau...hahaha,kejam kan aku???xikhlas langsung....okaylah,ni kawan aku kat college gak...padahal da lama da akitaorang sama setiap subjek,tapi kenalnya 3 ke 4 sem akhir...dasyat kan???
Ni kawan kepada beliau diatas tadi...kawan aku gak la kan???walaupun dy ni cakap sesedap rasa je,aku okay je...yela,da memang dy camtu,lantak kat dia la...pe de hal ngan aku???tapi,memang okay la...teringat tyme cuti tika masa valentine tu...kitaorang xsambut hokaey??Cuma tyme tu dy bosan,ajak kitaorang merayau...memang secara tiba2 la tyme tu...tapi,xpe...yang pelik tu la yang best.ye x??
Ni sume kawan-kawan aku yang len...kawan tyme college....amani,dien,aien,aman...ni seberapanye la...haa yang ada dibelakang itu ialah aizah...sume kawan aku memanglah terbaeknye...xkan ada dah jumpa lagi begini...my fwens yang ada disini mahupun tiada disini,i still love u very-very much....korang memang cool and steady lah...cayalah kat korang...
Ni aku letak sebab dy sangat teruja ngan telepon aku yang x canggih mana tu...budak-budak la katakan...kan sudah ku bilang,aku sangat mudah mesra dengan kanak-kanak....adakah kerana aku pun perangai cam mereka??who care??hahahahha...xdelah,aku ni suka aje kenyit-kenyit mata kat mereka ni...jadi,maybe la dyorang rasa itu wat dyorang sangat selamat ngan aku...agaknyalah...kanak-kanak la katakan...kot korang aku kenyit mata,kata aku merenyam lak...

Ekceli ada manyak lagi gambau-gambau kenangan aku ngan yang lain...Cuma malas je nak taruh kat sini...kot x,sume la ada,...ngan dinosor la,ngan kayu la,ngan munge la,ngan air la...da cam leh wat novel dah gamaknye...jadi,moralnya ialah,silalah menghargai semua yang berada di sekeliling anda...jangan nak wat hal ko sendirik je...ingat cket,ko dok dalam bumi,bukan kat bulan atau planet lain yang seumpamanya...hengat tu okay??jadi,selamat bermesra-mesra,jangan sampai jadi uakuak sumbang...taking care,muahhhh...chow....

No comments:

Post a Comment