Sunday, December 25, 2011

MERRY NATAL WALAUPUN DA TERLEWAT....

Assalamualaikum.....

Jumaat lepas, company aku de meraikan hari krismas....mula-mula serius xde rasa nak join pun...last-last kene join gak atas alasan ni..."awak tu dah la HR, kalau awak xjoin, xde la wakil HR department...."adoyai, lemah tulang aku dengar statement tu....so, kene la buat2 seronok join....seronok2 pun, terkorban la gak RM50 aku....huishh, kalau fikir balik, macam2 benda leh wat beb....kaw jangan nak sengeh2, kaw dah carik duit sendiri baru kaw nak taw camne besarnye nilai wang itu.....dah2, abaikan...ni bukan entry nak bagi tips jimatkan duit....

jadinye, event tu start kul 12 tengahari....kat ofis je pn....katenye kene pakai baju either merah ke putih....so, aku pilih merah....giler kaw nak pakai kaler putih...nampak cam budak skola plak aku kan???

there u go.....sekarang tahu kenapa aku bangga ngan keje aku sekarang??? aku sendiri xsangka akan camni sekali achievement aku......aku dok ofis sebelah wing...wing la sangat kan??? so, event ni kat showroom ofis...masuk2 je nampak da mende ni...udahlah time lunch hour kan???tapi event ni 2jam lamenye.....jadi, xkan semudah ni akan abis......panjang lagi ni....


xselalu sebenarnye dapat lepak2 camni....lagi2 dalam suasana ofis begini....okay, meh aku kenalkan satu-satu...sila tengok dari kanan ke kiri...sebabnye aku nak explain sorang-sorang lenguh la sebab sume pakai baju lebih kurang je kalernye....yang first tu dept. production...dulu beliau keje jadi operator...pastu sambung blaja terus dapat jadi coordinator...company aku benarkan ye tambahkan pengetahuan camni...yang sebelahnye tu the only one customer service...so, yang kalau korang call nak ngadu segala tu beliau yang jawab....sebelah dia, purchasing...aku slalu gak deal ngan dia pasal stationery....sebelah dia, planner...planner ni multitasking...macam2 keje dia buat....ape keje tu, aku malas la nak cakap, ahhahha....sebelah dia, "kakak" dia...giler kamcing nih....ni pun aku nak gelak gak la....yang paling ujung tu la beliau yang selalu korang call mintak keje ke, staff confirmation ke.....

sembang punya sembang, lapo dah.....memang tempat ni jadi aim utama aritu....meh aku nak share sikit pe menu untuk aritu.....semua halal ye...katenye la....tipu dia, tipu la aku......

. SEAFOOD COCKTAIL SERVED WITH TEMPTING DRESSINGS       
a.                COLD PRAWNS
b.                COLD SMOKED SALMON
c.                COLD MUSSELS

2.    MUSCULENT  MIXED GREEN SALAD
3.    PASTA MACARONI WITH TUNA SALAD
MAIN DISHES

4. PRIME ROAST STUFFED TURKEY CHRISTMAS DELIGHT
5. HONEY GLAZED SKEWER LAMB KEBAB
6. BAKED FISH FILLET “MEDITERRANEAN WITH ALMOND”
7. ROASTED CHICKEN WITH ITALIAN HERBS
8. SAUTEED MIX VEGETABLES WITH CREAMY BUTTER SAUCE
9. SPAGHETTI CHICKEN BOLOGNESE
DESSERT
10. ASSORTED TROPICAL FRESH FRUITS
11. CHRISTMAS SPECIAL CARROT & MIXED FRUITS PUDDING

HOT & COLD REFRESHMENT
12. COFFEE & TEA
13.ICED COLD ORANGE CORDIAL




haaaa....yang de gambarnye saja aku paparkan kat sini....tapi yang paling aku suke antara sume ni menu no 6, 7, 9 ngan 11......memang terbaik la.....lagi2 mixed fruit pudding tu....laju je abisnye.....xsempat nak amik gambar.......makan je da dekat sejam...tengok2 jam dah dekat kul 1.30......so, it's time to........


 PRESENT TIME......xdela...ni masa untuk tengok samada berbaloi atau tak bila kita dah ketar-ketar keluarkan lima puluh hengget balasannye pe.....pe ayat aku ni??? aku pun tak paham gak ni....lantaklah.....


aku letak gambar ni sebab nak bagitaw hadiah no 13 tu aku yang punya....ahhahahaha, no biar paling besar...kang korang tak nampak plak kan??? ahahhahha...memang kedut segala, aku xreti pun balut hadiah....dari dulu fail....eiiiii, biar balut xcantik, yang penting isinye......konsepnye senang je....kaw cabut no bertuah kaw, orang yang punya kena bagi kat kaw.....next turn kaw lak wat benda yang sama.....so, masa ni tengah dok tunggu sape yang dapat hadiah aku.....yang bawah ni scene masa tengah dok tunggu turn masing-masing.....

ade yang gosip-gosip kosong.....

ade yang amik gambar hadiah sendiri wat kenangan padahal kat umah leh je kan wat camtu.....

ade jugak yang memang hobinye suke bebenor amik gambar candid....eh, ke dah tugas dia memang camtu setiap event???jadinye, bile dah ada orang camni, pe korang rasa nak buat??? senang je....

tarik orang sebelah, wat la macam konon korang giler kamcing...tapi, kene gak tengok sape orang sebelah tu...jangan laki orang ke, bini orang sudah.....sia2 je idop kaw nanti.....ahhahahaha.....

eh, cite pasal adiah tadi....cer teka sape dapat hadiah aku????

taraaaaa.....incik inilah.....incik ni taiko M.I.S.D.....time ni sume orang bersorak....kenapa ntah aku pun xtaw....kesian incik tu malu-malu....^_^


kaw tengok mulut aku pun da taw kan aku memang xbercakap masa ni??? malas, so aku tunjuk je no tu...sebab aku taw de orang yang nak tolong bagitaw....

aku dapat ini in returns.....berbaloi la....ok la dari takdek ke kan?????hehehehe....jadi, pas settle sume masing-masing kena bukak hadiah masing-masing kat situ gak.....

bapak beruntungnye beliau ni.....corby ok hadiahnye.....dapat dari anak director lak tu....perghhh, memang krismas terbaik la....tu la orang cakap, don't judge the book by its cover....cam kes ni...kotak kecik, wrapper pun bese je....padahal, isinye....hambik kaw.....untungla.....

gambar kat bawah ni sume suasana masa kene bukak hadiah masing-masing....malas dah aku nak cite, xingat dah.....so, tengok gambar faham sendiri la eh????





camtu la berakhirnye krismas party kat office kiteorang.....camni la kan idup nak 1 malaysia.....kene la jadi kambing ngan rimau gak......last but not least........


MERRY CHRISTMAS AND HAPPY NEW YEAR 2012 FROM US AT SWEETDREAM INDUSTRIAL CORPORATION SDN BHD ^_^
Enhanced by Zemanta

No comments:

Post a Comment